donderdag 4 juli 2013

the 100 things summer challenge

in de categorie meer=minder
ga ik nog eens een poging wagen ....
de hele aktie is op Facebook hier te volgen .... 

misschien moeten we er hier wel 400
wegdoen want eigenlijk zijn we hier met 4
soms 5 en soms zelfs met 6 ........

update: 11/08/2013
 plus:
min:
* 2 flessen shampoo
* 2 flessen zonnebrand
* 2 stukken zeep in verpakking
* flesje parfum in verpakking
* scrunchy
* 7 x nagellak
* slecht oogpotlood
*2 oude mascara
*zonnehoed


418 - 198 = 220


update: 06/08/2013
 plus:

min:
*kapotte grafische kaart
* 4 boxen voor de pc
* 2 externe harde schijven
*2 duikbrillen
* 2 snorkels
* 2 opblaasbedden


418 - 179 = 239


update: 05/08/2013
 plus:
* nieuwe etui

min:
*3 etuis
*kapotte lineaal
* doos pennen/potloden uitgezocht 
* 3 rollen oud inpakpapier 
* 2 kaarsen standaards
*5 toiletartikelen
*1 baardtrimmer
* buitenthermometer
* 3 fotolijstjes
* kinder lengtemeter
* fleece kussenhoes

418 - 166 = 252


update: 06/07/2013
plus:
* 1 headset
* 4 boeken
* 2 koekepannen

min:
*stapel disney pixar kaarten
* stapel voetbalplaatjes
*10 lege cd doosjes
* retro maizenablik
* Ikea koekvormpjes 
* bloemenbakvorm
* 8 voorraadpotten
* 3 koekepannen 
* 2 pannen
* 1 kapstokje
* 6 theelichthouders
* 3 onderzetters

stand voor vandaag:

417 - 132 = 285


 
update: 05/07/2013

plus:
0

min:
* muziekstandaard
* fotolijstje
* KB doneerde 5 kledingstukken
* BB doneerde 2 kledingstukken
* kapot vestje (vuilbak :)
* 2 kop en schotel
* 3 Oostenrijks setje
* 2 bekers
* 1 theepotje 
* 2 kaarsen standaards
* deco bordje
* chocoladefontijn 
* 3 kaarsen anti lek 
* paaskaars
* schaal
* drie- in één blik


stand voor vandaag:

410 - 92 = 308


  
update: 04/07/2013

plus:
4 kledingstukken gekregen van dochter via via .....
min:
*  10 boeken
* 2 oude campinggidsen uit 1984 
* 5 kinderboeken
* 10 kledingstukken
* loads of tijdschriften
*1 honden eetkom
* 2 hondenriemen
* 1 kattenluik
* 1 konijnendrinkfles
* 1 kipling boekentas
* 1 paar kniebeschermers 
* 1 taartendoos
* 1 houten broodtrommel
*1 stickerset (nog in de verpakking)
* oude Nintendo spellen
* cd's van een allooi waar ik niet 
mee geassocieerd wil worden
* idem DVD's
* veel oude kapotte spellen 


(alles gaat naar de rommelmarkt ten voordele van ALiS 
en de kinderboeken gaan naar de bibliotheek van school) 

* 5 kapotte headsets
* 6 kapotte 'oortjes'
* 1 kapotte muis
*  2 gsmstekkers uit 1803 
* 1 kapotte asus stekker uit 1801
*  5 kapotte gsm's
* 1 kapotte mp3
* 1 kapotte camera
(allemaal rijp voor het containerpark) 

alle games uitgezocht en deze zijn in de verkoop:
Wii:
Just Dance 3
SportsIsland
Wii fit (plus balanceboard)
Legend of Zelda Skyward Sword
Need For Speed
Avatar de brandende aarde
Lego Indiana Jones
Saga Bass Fishing + hengel
Sega superstars Tennis + racket
Super Mario Bros.

Playsation 2:
 Lego Star Wars II
SingStar popHits
Fifa 2004
Fifa 2006
Fifa 2008
Grand Theft Auto IV
Burnout Revenge
Highschool Musical

 

110 - 73 = 37

410 - 73 =337


 Het hoe en waarom:


door haar Verbeelding kwam ik
op zijn blog en daar las ik over 
zijn ultieme challenge ....... 
terug naar nog maar 100 spullen .....

dat kan ik persoonlijk niet opbrengen,
wel stoer dat hij dat kan!
Hij begon deze uitdaging samen
 met 3 andere bloggers  
zij, zij en zij .........

 wij gaan hier thuis dus wel een poging wagen,
dat betekent dat we 100 dingen gaan
weggooien waar we niets meer mee doen.
het gaat hier niet om huishoudelijke
spullen of dagelijkse te gebruiken dingen als tandpasta
of douchegel (alhoewel je daar ook best 
op mag letten dat je niet 17 
verschillende flessen zooi hebt staan 
en dan toch weer een nieuw geurtje koopt :)

 nu de vakantie voor de deur staat
zijn er gisteren al wel stiekem wat spulletjes
binnen gedruppeld,

om de boel wat te stimuleren 
heb ik het volgende bedacht .....
iedere keer als iemand iets wil kopen
maar dan instaat is de verleiding te weerstaan
doen we dat bedrag thuis in een potteke
en dan kunnen we daar op een later tijdstip
iets leuks mee gaan doen ......

de stand voor vandaag is:


plus:
* een spelletjesboek
*bandjes voor in het zwembad
* twee tijdschriften
* 2 van die zwembad opblaas gevallen

min:
nothing nada niente nul zip zero 

eindstand voor vandaag

100 + 6 = 106

er zal dus nog even moeten 
worden gewerkt de komende tijd .......

edit: oh ennuh mijn eigen extra regel: 
ik tel stofjes, wol of katoen niet bij de
aankopen want dat heb ik gewoon nodig 
voor mijn 'werk' al is het deels 
hobby annex vrijwilligerswerk



1 opmerking:

  1. Hi, wat een goed idee! Wel slim dat je je hobby-spullen ervan uitzonderd :-)

    Mijn eigen challenge is om geen nieuwe spullen te kopen (behalve eten, persoonlijke verzorging, medicijnen en dat soort noodzakelijke dingen) in juli.
    Nou heb ik vandaag een uitdaging, want ik ga naar een breicafé en heb tot nu toe altijd een blos bloemen ofzo meegenomen voor de gastvrouw. Ik denk dat ik een gehaakte of gebreide variant meeneem... :-)

    x Emilie
    Zin om aan mijn GiveAway mee te doen? Kijk dan eens op www.ateliereem.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...