vrijdag 2 december 2016

Academie or not

Al van jong af aan is 'kunst' een deel van mij. Vroeger was er altijd van alles in huis. Mijn vader tekende en mijn moeder was altijd actief met textiel. Mijn Oma naaide kleding voor mij uit oude jurken van mijn tante.

Waar andere kinderen hoogstens wat viltstiften of kleurpotloodjes hadden zo was er bij ons altijd klei in huis. Ik wist het verschil tussen chamotte- en rivierklei al vroeg. kende pastelkrijtjes maar ook wol en zijde. Ik wist wat een vleug was in corderoy en zo kan ik nog wel even doorgaan.




Als klein meisje deed ik dat allemaal graag al leek ik niet echt een talent te hebben voor iets in de kunst. Ouder wordende vond ik de handwerklessen op school een ramp.

Dat gedoe met naald en draad daar had ik allemaal geen geduld voor ............. en ik vroeg al snel of ik niet met de jongens mee mocht doen met handenarbeid. Leren op een draaibank en solderen vond ik veel leuker.

Tegen dat ik 16 jaar was kreeg ik kleedgeld en begon ik mijn eigen kleding te maken en te dragen. Zo naaide ik eens een soort van tutu van gordijnvoile met allemaal roze en witte strikjes erop ...............


Ik begon te tekenen alhoewel dat echt niet mijn sterke kant is ............. nog steeds niet zelfs .......... en uiteindelijk zag ik 'de academie' als het ultieme doel.

Een flinke afweizing en een teleurstelling rijker gaf mijn leven uiteindelijk een heel andere richting. Ik werd verpleegkundige in de psychiatrie en later fultime moeder van 4 kinderen.


MAAR


Afgelopen september heb ik dan toch de stoute schoenen aangetrokken en ben begonnen met de academie. Een lang gekoesterde droom werd waarheid. Ik mag nu spelen met stof, verven, weven naaien maar bovenal heeeeel veeeel leren.

Twee keer per week mag ik samen met vel andere enthousiastelingen leren, werken, kijken en doen. Mijn lerares is fantastisch en ik krijg iedere week nieuwe inspiratie.

Deze fantastische ervaring geeft me de impuls om iedere dag vol overgave aan mijn 'huiswerk' te werken.
Soms mooi, soms minder mooi maar het is iedere dag een feestje ....




* MixedMedia-werk: 
een combinatie van 
aquarel potloden, 
werken met soluvlies 
en fototransfer op ecodyed gordijnstof 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...